Kingsong S18. Bez reproduktorů, ale s tlumičem.
Tento rok máme s něčím alespoň štěstí. A přesněji - před našimi očima se odehrává neočekávaná bitva o titány. Inmotion a Kingsong se dostali do vážného boje. Byli jsme potěšeni pouze prvním výrobním odpruženým kolem od Inmotion, pak Kingsong okamžitě představil svou verzi osmidílného tlumiče.
Je pravda, že mezi novými produkty je poměrně málo rozdílů. Zde je hmotnost i kapacita baterie. takže nebudeme čekat na přímou soutěž, bohužel. Ale nechte Inmotion na pokoji a vypořádejte se s Kingsongem S18. Továrna bude mít dvě barvy: bílou a černou pogumovanou. Co bude v prodeji, bohužel, nevím. S největší pravděpodobností budeme mít pouze černou barvu. Čekáme na předvýrobní vzorek za měsíc a S18 by se měl objevit v prodeji v červnu až červenci.
Regulátor výkonu opakuje Kingsong 16X. Vyrobeno ve čtyřvrstvém provedení má také 12 tranzistorů s polním efektem. Z hlediska výkonu a rychlosti je proto kolo zcela analogické 16x. Regulátor je namontován vodorovně v horní části kola. Zvedání pedálu pracuje při 80 °C na ovladači nebo 120 °C v motoru.
Tělo je opatřeno teleskopickou rukojetí. Není to však diagonální. Držáky rukojeti jsou rovnoběžné. Rukojeť samotná je příčná. Trochu se obávám o jeho šířku, zda bude stačit pro zvednutí kola.
S18 nemá reproduktory pro hudbu, žádné LED pásky. Ze svítidel pouze velmi stylové zadní brzdové světlo, výkonný světlomet a indikátor baterie (i když nerozumím, kde to je z obrázků). Světlomet svítí dvakrát jasněji než v 16X. Kingsong slibuje, že s chlazením světlometů nebudou problémy. Způsob přepínání režimů není jasný, s největší pravděpodobností analogicky s 16x. K dispozici je port USB pro nabíjení miniaplikací s podporou Quick Charge 3.0.
Spodní část se zakresleným tvarem chodidla je obzvláště příjemná. Kolo by nemělo vyvíjet tlak na klouby a zároveň umožňovat jezdci mít další kontrolu nad nohama. Horní část, jak předpokládám, bude vybavena dalším měkkým polštářem, aby bylo pohodlnější polohovat dolní nohu.
Na obrázcích jsou vidět červené hliníkové krabice. Měli by to byt baterie. Na prvcích 21700 máme 3 paralely. Přední dvě krabice jsou velké, zde máme jednu rovnoběžku a zadní malý pár kombinuje třetí rovnoběžku a rozděluje ji na dvě skupiny po 10 prvcích. Kingsong používá buňky LG s kapacitou 5A/ h. Stejné prvky jsme už viděli na kolech Gotway. BMS baterie byly aktualizovány. Bohužel to stále ještě není plnohodnotný SmartBMS. A díky aplikaci nebudeme moci kontrolovat baterie. Ale zde jsou přidány obvody pro dodatečnou ochranu proti zkratům, jsou zde teplotní senzory. To umožnilo Kingsong opustit používání pojistek. Na palubě ani na baterii je nenajdete. Jednotlivé hluché hliníkové krabice na baterie vypadají velmi dobře. K dispozici je chlazení i bezpečnost. Všechno je nahoře. Souprava bude okamžitě obsahovat nabíječku na 2.5A, což je také docela dobré.
Nevýhodou baterie budou okamžitě dva faktory. První z nich jsou jen 3 paralely. 21700 vypadá v testech dobře, ale pro výkonné horní kolo bych chtěl vidět 4 paralely. A druhý problém spočívá v kapacitě. 1100Wh nestačí pro milovníky špičkových jednokolek. Ačkoli, samozřejmě, pro většinu jezdců, zejména pro cestu do práce, taková kapacita bude mimo jejich oči. To rozhodně není 100 km, ale 50 kolečkem s mírným tempem vždy projde.
Nejzajímavější částí kola je odpružení. Princip práce mi není úplně jasný, ale výrobce slibuje zdvih 90 mm. To zní působivě. Na horní straně tlumiče je spínač, který umožňuje blokovat jeho činnost. pohyb jednou rukou a kolo se zavěšením se změní na klasickou verzi.
Závěsný systém nutil výrobce úplně přepracovat upevnění motoru. Již nemáme klasické stojany na pedály. Pevná část kola (hliníkový rám) je připevněna k ose a pak pomocí vodítek upevňujeme pohyblivou část těla a samotné pedály. Odpisy plus nový upevňovací systém by měl vážně snížit zatížení na ose motoru a na samotné tělo, protože se nepřipevňuje k stojanům v pěti až šesti bodech. Zatížení je nyní rozloženo na větší plochu. Mimochodem, teplo z regulátoru je odváděno přesně do tohoto hliníkového rámu.
Bohužel KingSong ještě nerozhodl o přesném modelu pneumatiky. Víme jen, že pneumatika bude 18 × 3 ″. Pedály jsou také inovativní. Přítomnost tlumičů je velmi zajímavé. Jak to ovlivní stabilitu, manipulace není zcela jasná. Proto se chci opravdu snažit co nejrychleji vyzkoušet V11 i S18, abych pochopil, o kolik lepší je odpružené kolo a kdo je lepší: Inmotion nebo Kingsong.